Relax forum
Registriraj se i relaxiraj sa nama


Zabava, druženje i diskusije u opuštenoj atmosferi
 
Početna stranicaFAQRegistracijaLogin

Share
 

 makrobiotika općenito

Go down 
Autor/icaPoruka
mihaela
Ljubitelj foruma
mihaela

Female
Libra Tiger
Broj postova : 3474
Godine : 32
Lokacija : Uvek dovoljno blizu da vidim sve
Datum registracije : 25.11.2009

makrobiotika općenito Empty
PostajNaslov: makrobiotika općenito   makrobiotika općenito I_icon_minitime5/15/2010, 22:49

Makrobiotika dolazi od grčke riječi «macro»-velik+»bio»-život i znači
dug život.
Pojam je prvi sastavio Christoph Hufeland 1796.
Popularizirao ju je George Ohsawa pravim imenom Joichi Sakurazawa,
japanski filozof (1893-1966) i njegovi nasljednici Michio Kushi i
njegova supruga Aveline Kushi koji su otvorili institut makrobiotike
East-West (Istok-Zapad) u Bostonu 1978.

Temelji makrobiotike
nalaze se u principima yin i yanga, drevne istočnjačke filozofije koja
spajanjem suprotnosti postiže jedinstvo. Yang koji predstavlja
pozitivni, muški princip, sunce i snagu odgovara slanoj, prženoj, mesnoj
hrani. Yin koji predstavlja negativni, ženski princip, mjesec i
nježnost odgovara slatkoj, kuhanoj, mlječnoj hrani. I jedan i drugi
ekstrem trebaju se izbjegavati.

Po makrobiotičkom vjerovanju u
sredini između ekstrema je uravnotežena hrana i to cjelovite žitarice,
prvenstveno riža, mahunarke, voće i povrće, te fermentirani sojini
proizvodi. Poželjno je koristiti organski uzgojene ekološke proizvode, a
izbjegavati one uzgojenu u plastenicima, onečišćenu pesticidima.
Svakodnevni
obrok trebao bi se sastojati od 50% cjelovitih žitarica (smeđa riža,
kukuruz, zob, pšenica, ječam). Pri tome su rjeđe zastupljeni kruh,
tjestenina odn. proizvodi od brašna. Otprilike 30% pretstavlja povrće
(zeleno lisnato i dr.) kuhano, pirjano i povremeno sirovo. Oko 10% čine
mahunarke (grah, grašak i sl.) te sojini proizvodi, kao tofu, tempeh i
natto. Poželjno je obrok započinjati juhom, miso ili shoyu, a od deserta
konzumirati one bez šećera. Iznimno koristi se riba i morski proizvodi
jednom tjedno. Upotrebljavaju se biljna ulja, hladno prešana: maslinovo,
sezamovo i sojino. Izuzetno je važno prožvakati svaki zalogaj, te piti
dovoljnu količinu tekučine, ali ne gazirana pića, već vodu, čaj i voćne
sokove. Izbjegavaju se meso, sol i šećer. Dijetne upute variraju ovisno o
dobi, spolu, te klimatskim uvjetima
nanstveno promatrano u takvoj
prehrani prevladavaju niske masnoće, mnogo ugljikohidrata, biljna vlakna
(celuloza) i pogodna je za prevenciju i tretman probavnih, srčanih, te
tumoroznih oboljenja. Po najnovijim istraživanjima makrobiotička
prehrana rezultira niskim postotkom broja oboljelih od raka debelog
crijeva, dojke i prostate.
Nedostaci prehrane javljaju se u slučaju
manjka Vitamina B-12, željeza i kalcija. Prije pristupanja makrobiotici
uputno je savjetovati se s doktorom.
[Vrh] Go down
Goran
Administrator
Administrator
Goran

Male
Cancer Rooster
Broj postova : 87086
Godine : 38
Lokacija : Bjelovar
Datum registracije : 24.09.2008

makrobiotika općenito Empty
PostajNaslov: Re: makrobiotika općenito   makrobiotika općenito I_icon_minitime5/15/2010, 22:54

10 savjeta iz makrobiotike za početnike

1. Držite kuharice pri ruci kako biste u svakom trenutku mogli provjeriti recept. Tako nećete zaboraviti što Vam je točno potrebno niti kako kuhati namirnice ukoliko ste početnik.

2. Organizirajte čuvanje namirnica kako ne biste morali usred kuhanja krenuti u potragu za njima. Sve žitarice čuvajte u jasno označenim kutijama, sve morske alge na jednom mjestu, a namirnice koje čuvate u hladnjaku neka budu uredno posložene. Isto tako dobro organizirajte svoje lonce za kuhanje i ostali kihinjski pribor.

3. Razmišljajte “Treba odbaciti loše, a prihvatiti dobro” kada je riječ o kupovanju hrane. Ako iz ormarića izbacite svu hranu koju ste nekoć jeli, manja je mogućnost da je ponovo počnete jesti. S vremena na vrijeme možete se počastiti nekom poslasticom, ali pripazite da ne pretjerate. U protivnom ćete se vratiti na početak. Osobno jako rijetko volim pojesti nešto slatko. Mochi je naročito dobar, ali ako Vas to baš i ne privlači, priuštite si u onim rijetkim prilikama malu porciju sorbeta.

4. Vodite računa o tome što jedete i označite na kalendaru što namjeravate pojesti za doručak, ručak i večeru svakoga dana. Započnite s tjednim kalendarom. Tako ćete znati kako ravnomjerno organizirati obroke tijekom dana, a da ne ponavljate proizvoljno uvijek ista jela. Osnova makrobiotike je ravnoteža. Samim tim što kuhate makrobiotsku hranu ne znači da se hranite kako treba.

5. Vodite bilješke o tome kako se osjećate u fazi prilagođavanja. Trebalo mi je tri mjeseca da osjetim promijenu. Moj organizam je morao izbaciti velike količine toksičnih tvari koje su u njega ušle preko lijekova i pogrešne hrane koju sam jela mjesecima. Taj period prilagođavanja novoj hrani i novim tjelesnim osjećajima bio je težak. Zahvaljujući bilješkama mogla sam ipak uočiti napredak.

6. Spakirajte hranu za put tako da dok ste vani ne posežete za nezdravim grickalicama. Užasno je teško nositi se s povećanim apetitom za vrijeme putovanja naročito kada vas u iskušenje neprestano dovode natpisi “Otvoreno 24 sata” ili “Pizza cut”. Ako u svojoj putnoj torbici nosite vlastitu užinu, lakše ćete odoljeti napasti i jesti ćete ono što biste trebali.

7. Jedite kod kuće jer, primijetit ćete, teško je znati što sadrži hrana koju naručujete u restoranima. Neki restorani koriste ulje, a neki ne. Neki koriste mikrovalne pećnice, a neki ne. Budući da će Vam biti potrebna svaka pomoć da ustrajete u odluci koju ste donijeli, odreknite se izlazaka s prijateljima u Vaš omiljeni restoran i umjesto toga pozovite ih kod sebe kući na večeru koju ćete sami skuhati.

8. Podijelite radist s prijateljem koji se također hrani makrobiotički. Neki ljudi teško sami mijenjaju životni stil. Makrobiotiku možete shvatiti onoliko strogo ili slobodno koliko želite, ali lakše ćete se osjećati ukoliko znate da niste usamljeni u Vašoj odluci. Otiđite u dućan zdrave hrane i povedite razgovor a nekim tko kupuje isti tofu kao i Vi. Možda je i ta osoba makrobiotičar. Pođite u centar za jogu i tamo upoznajite ljude. Vrlo se često oni koji prakticiraju jogu okreću makrobiotičkoj prehrani radi zdarvlja. Na bilo koji način pronađite prijatelja s kojim ćete moći podijeliti radosti življenja s makrobiotikom.

9. Uključite i druge oblike zdravog življenja kao što su joga, tai chi ili meditacija. Tako ćete postići mir i zadovoljstvo. Vježbe disanja koje se pri tom rade pomažu u opuštanju živaca i smiruju Vaš um kako biste mogli potpunije doživjeti svaki dan. Jedna od ideja makrobiotike je kako trebate sjesti i jesti polako kako biste mogli uživati u svakom jelu i osjetiti zahvalnost zbog hrane koja je pred Vama. U modernom društvu sretni smo ako dobijemo polusatnu pauzu. Stoga je izuzetno važno zadržati mir i dobro prožvakati hranu bez obzira na vremensku stisku. Vježbe disanja mogu pomoći u tom smislu.

10. Zadržite motivaciju tako što ćete se nagraditi za uspjeh. Motvirajte sami sebe čitajući dnevnik u kojem opisujete kako se osjećate. S vremena na vrijeme prisjetite se prvoga dana kada ste tek počinjali. Zadivite sami sebe napretkom koji ste ostvarili i znanjem koje ste stekli. Učite kroz djela. Vrlo brzo ćete shvatiti kako je makrobiotika mnogo više od djete – to je životni stil. Prednosti ovakvog življenja daleko su veće nego što ste ikada mogli i zamisliti.

Izvor: http://www.macrobiotics.co.uk

_________________
Na Rubu Znanosti: David Icke - Pozadina ratova, financijske krize i ostalih svjetskih zbivanja
Take a moment every day to appreciate your most precious gift. It did not have to be, but we were given the gift of life. Honor that gift by living beautifully and by giving back a little beauty as we go along the way. Life wants nothing more than to be appreciated and fully enjoyed.
[Vrh] Go down
https://www.facebook.com/CarpeDiemCitatiMisliPoezija
 
makrobiotika općenito
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Relax forum :: Lifestyle :: Gastronomija :: Makrobiotika, vitamini i minerali-
Forum(o)Bir: