Relax forum
Registriraj se i relaxiraj sa nama


Zabava, druženje i diskusije u opuštenoj atmosferi
 
Početna stranicaFAQRegistracijaLogin

Share | 
 

 Omega-3 – gdje su?

Go down 
Autor/icaPoruka
Blizanka
Administratorica
Administratorica
avatar

Female
Gemini Broj postova : 77896
Godine : 168
Datum registracije : 21.01.2009

PostajNaslov: Omega-3 – gdje su?   2009-05-31, 15:02




Omega-3 – gdje su?
S masnoćom je kao i s partnerima: na početku izgledaju predivno, uživate u njihovom društvu, a na koncu vam prirede srčani udar. Srećom, postoje i omega savršene.

Masnoća je u namirnicama "nositelj" okusa, zato su masne stvari uglavnom dobre i konzumiramo ih često, najčešće u obliku skrivene masnoće, koja se smješta u naše utrobe, pod kožu i u krvne žile.

Već duže 58 posto Europljana ima prekomjernu težinu, više od 60 posto probleme s razinom kolesterola u krvi, skoro polovica muškaraca i preko 30 posto žena ima visoki krvni tlak i samo mali dio njih se liječi, a mnogi ne potpuno pravilno. Zbog toga patimo od bolesti srca i krvnih žila, pa često od tih bolesti i umiremo. A da smo bili pametni jeli bismo omega-3.

Omega-3 masne kiseline
• smanjuju rizik srčanih bolesti
• smanjuju zgrušavanje krvi
• ograničavaju količinu triglicerida (masnoće u krvi i prateći kolesterol)
• smanjuju krvni tlak
• štite od poremećaja srčanog ritma
• djeluju protiv upala krvnih žila, zglobova, crijeva i protiv kožnih bolesti (lupus i psorijaza)
• mogu ublažiti menstrualne grčeve
• pomažu kod psihičkih problema, shizofrenije i liječenju disleksije kod djece
• mogu biti prevencija raka dojke i debelog crijeva

Prema sadašnjim istraživanjima, učinkovitije su omega-3 masne kiseline životinjskog porijekla.

Dovoljan je jedan gram
Kako bismo imali zdravo srce i baršunaste krvne žile, u kojima nema naslaga nezdravih (zasićenih) masnoća, trebamo oko 1 gram ovih kiselina dnevno.

Najviše su sadržane u mesu i masnoći morskih riba, koje žive u hladnim vodama, a njihov značaj za zdravlje još uvijek se ne cijeni dovoljno.

File nas neće zaštititi!
Ako s vremena na vrijeme ispečemo file ili riblji odrezak, to isto nije dobro, jer upravo pečenjem umanjujemo zdravi efekt ove hrane. A riblji file često se radi od riba koje praktički ne sadrže zdrave masti.

U masne ribe, koje sadrže puno omega-3 nezasićenih masnih kiselina, ubrajamo:

• tuna, koja sadrži 5999 mg omega-3 u jednoj porciji od 100 grama
• skuša (2777 mg)
• sleđ (2541 mg)
• srdela (1579 mg)
• losos (309 mg)
• list (482 mg)
• od slatkovodnih pak jegulja (1035 mg), som (877 mg) ili pastrva (717 mg)

U prehrani bismo trebali preferirati povrće, orahe i već spomenute masne morske ribe – idealne su one iz čistih norveških mora. Probajte, vaše srce bit će vam zahvalno.


Net.hr

_________________
Ono sto MOGU ne mora da znači i da HOĆU,
ali ono što HOĆU uvijek znači da MOGU
ellaMarigo


[Vrh] Go down
https://www.facebook.com/pages/Carpe-diem-citati-lijepe-misli-poe
Gost
Gost



PostajNaslov: Re: Omega-3 – gdje su?   2009-05-31, 21:25

negdje sam pročitao da omega 3 masnih kiselina ima i u orašastim plodovima tipa orah, lješnjak, badem
[Vrh] Go down
Blizanka
Administratorica
Administratorica
avatar

Female
Gemini Broj postova : 77896
Godine : 168
Datum registracije : 21.01.2009

PostajNaslov: Re: Omega-3 – gdje su?   2009-08-12, 07:43

Svi trebaju uzimati omega 3 masne kiseline
Masne kiseline u ribljem ulju pomažu u sprečavanju srčanih udara i trebaju se uzimati svaki dan, kažu doktori, ponovo ističući njihovu važnost.
U detaljnom izvještaju istraživanja, od kojih su neka napravljena i prije 30 godina, tim naučnika je zaključio da omega 3 kiseline mogu umanjiti šansu da i pacijent s problemima srca umre zbog posljednica infarkta.

Oni preporučavaju da zdravi ljudi dnevno uzimaju do 500 mg omega 3 ribljeg ulja dnevno, dok oni s bolesnim srcem trebaju uzimati najmanje 800 do 1.000 mg omega 3 kiselina.

Omega 3 kiselina ima u tunama, sardinama i haringama, stoga ljekari preporučavaju da se što više koriste u ishrani, jer su prirodan izvor ribljeg ulja, piše Daily Telegraph.

Kompletna studija je objavljena u Journal of the American College of Cardiology.
(Sarajevo-x.com)

_________________
Ono sto MOGU ne mora da znači i da HOĆU,
ali ono što HOĆU uvijek znači da MOGU
ellaMarigo


[Vrh] Go down
https://www.facebook.com/pages/Carpe-diem-citati-lijepe-misli-poe
Niky
VIP član
avatar

Female
Aries Rat
Broj postova : 13609
Godine : 34
Datum registracije : 07.07.2009

PostajNaslov: Re: Omega-3 – gdje su?   2009-08-21, 08:43

omega 3 ima i u ribljim vrstama kao što je : palamida..plava morska riba...isto kao tuna samo manja..i dosutpnija ljudima zbog cijene...
inčuni...pogotovo kuhan u hladnoj vodi ne više od 10 min.....tada ostane sačuvano sve...to ne vrijedi samo za njega ..nego za svu ribu koja se kuha..kada se radi riblja juha
šarun
lokarda


inaće sam iz ribarske obitelji čitav život sam u ribi...tako da...i ove vrste sadrže kao i sve druge...omega kiseline....koje su bitne..ribu je potrebno jesti sa maslinovim uljem ...jer maslinovo ulje je jedan jako dobar antioksidans...i riba se sprema na roštilju / gradelama....sa minimalnom masnoćom.....riba pržena u ulju uništena je riba...i njena prehrambrena vrijednost i vrijednost njenih omega kiselina su uništene tada....
[Vrh] Go down
Sponsored content




PostajNaslov: Re: Omega-3 – gdje su?   

[Vrh] Go down
 
Omega-3 – gdje su?
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Relax forum :: Lifestyle :: Zdravlje i rekreacija :: Zdravlje :: Zdravstveni savjeti-
Forum(o)Bir: