Relax forum
Registriraj se i relaxiraj sa nama


Zabava, druženje i diskusije u opuštenoj atmosferi
 
Početna stranicaFAQRegistracijaLogin

Share | 
 

 Što jesti na +40? Preporuke za ljetnu prehranu

Go down 
Autor/icaPoruka
Blizanka
Administratorica
Administratorica
avatar

Female
Gemini Broj postova : 77896
Godine : 168
Datum registracije : 21.01.2009

PostajNaslov: Što jesti na +40? Preporuke za ljetnu prehranu   2015-07-23, 23:39



Po vrućinama izbjegavajte masnu hranu i previše začinjenu, jer stvara osjećaj težine, pojačava znojenje i može izazvati dehidraciju

Posljedice koje vrućine mogu imati na ljudski organizam, možemo osim pravilne zaštite od sunca, spriječiti i laganom prehranom, te uzimanjem dovoljno tekućine. Preporuke o ljetnoj prehrani u kojima je naglašena važnost pijenja dovoljno tekućine, izbjegavanje prekomjernog soljenja hrane, te savjeti o zdravstvenoj ispravnosti hrane, hrani koju treba jesti i onoj koju treba izbjegavati, sadržani su u brošuri koju je predstavio Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

Što izbjegavati za vrijeme vrućina?

"Ljeto je period kad je jako vruće i kada prehranom možemo i neposredno postići da se bolje osjećamo", istaknula je ravnateljica HZJZ-a Tamara Poljičanin. Naglasila je da u ljetnim mjesecima posebno treba izbjegavati konzumiranje masne i prezačinjene hrane, jer stvara osjećaj težine, pojačava znojenje i može izazvati dehidraciju. Pozvala je građane da pokušaju prijeći na laganiju prehranu i jedu što više ribe, svježeg voća i povrća. Ljetna prehrana podrazumijeva i unos mliječnih proizvoda koji najbolje odgovaraju u hladnom obliku poput zaleđenih jogurta i sladoleda. Hladna lubenica i dinja idealne su za slatko osvježenje kao međuobrok kao i voćne salate. Voda s aromatiziranim dodacima i bez šećera odličan su izbor za vruće dane. Pijte vodu aromatiziranu voćem koji osiguravaju dodatan izvor vitamina i mineralnih tvari. Alkoholna, gazirana i slatka pića, kao i pića s kofeinom samo će pojačati proces dehidracije jer stimuliraju izlučivanje, pa ih treba umjereno konzumirati za vrijeme vrućina.

Smanjiti unos soli

Konzumacija kuhinjske soli u Hrvatskoj veća je od europskih preporuka. S unosom 12 grama soli dnevno, odnosno, jedne soljenke po osobi kroz razne prehrambene proizvode, po konzumaciji soli nalazimo se odmah iza Mađarske i Turske. Cilj je smanjiti unos soli s 12 na 9 grama u idućih pet godina i tu je potrebna suradnja Ministarstva zdravlja, poljoprivrede, gospodarstva, turizma, gospodarskih komora, ugostiteljskih udruga, vrtića i škola te svega što je vezano za prehranu i djecu. Smanjenjem s 12 na devet grama Ministarstvo zdravlja i HZJZ će imati značajne uštede po pitanju potrošnje lijekova za visoki tlak, infarkt i moždani udar jer su upravo te bolesti posljedica prekomjernog unosa soli.

izvor

_________________
Ono sto MOGU ne mora da znači i da HOĆU,
ali ono što HOĆU uvijek znači da MOGU
ellaMarigo


[Vrh] Go down
https://www.facebook.com/pages/Carpe-diem-citati-lijepe-misli-poe
 
Što jesti na +40? Preporuke za ljetnu prehranu
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Relax forum :: Lifestyle :: Zdravlje i rekreacija :: Zdravlje :: Zdravstveni savjeti-
Forum(o)Bir: